.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 

 

קודם          הבא

22.12.94 >>9.2.95                                                           (התזת אור"  (מיצב/מיצג

אורנה מילוא עומדת על סולם שחור, ברקע מוזיקה של זקיר חוסיין. היא רוכנת מעל ערימת מלח שבתוך מסגרת פרספקס ומציירת במלח בתנועות ידיה. הכל שקוף ואפשר לראות את תנועת הידיים מלמטהץ מסגרת הפרספקס תלויה בין התקרה לרצפה, בגובה המותאם במדויק לגופה של העומדת על הסולם, כדי שתוכל לצייר במלח. הסימטריה של הגוף משרתת את התנועה הסימטרית ואת הציור הציור הסימטרי. התנועה מתנהלת מבפנים החוצה או מבחוץ פנימה, כאשר ציר האמצע נתפס כמרכז כובד, כנקודה של שיווי משקל.

הבחירה במלח היא קודם כל אינטואיטיבית, ובדיעבד נוספו לה עוד משמעויות: צבעו הלבן של המלח, החומר האציל, "משרת את הניגוד הציורי בין שחור ללבן".

ב"משרד" מוצגים העתקי שמש על נייר, "ציורים" שנוצרו בשיטה המנצלת את תכונות האור. אופי העבודה מהיר במתווי, מאפשר תחלופה מהירה בין מחשבות ולפיכך שומר במידת מה על תכונות המיצג. "העתקי השמש הם עבורי סוג של תיעוד".

אורנה מילוא פיתחה טכניקה חדשה להקרנה של עבודת המלח על לוחות אופסט המודפסים בסדרה מצומצמת. לשיטת דפוס זו אפשר אולי לקרוא בשם חדש, "אורנה -  גרף".

.
.
.
.
.
.
.
.