.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

 















הקודם              הבא

"מעברים"            .      .    .   .      .    . 1.5.2003 >> 29.5.2003        

באחד במאי 2003 תיפתח תערוכתם של עדי מנדלר וגיא אביטל.
זוהי פעולה ראשונה משותפת לשני אמנים שלפני חודשים מועטים לא הכירו כלל זה את עבודתו של זה. במיצב מעבר יוצגו במתחם אחד אלמנטים פיסוליים מן הטבע בסמוך למכשור דיגיטלי.
שם התערוכה, מעבר, מעלה שאלות שונות: האם ניתן להימצא ב'מקום' כלשהו או שלעולם נגזר עלינו להתנהל 'בין לבין', במעבר? האם אנו מצויים בתנועה והנוף במנוחה, או שמא אנו במנוחה והסביבה היא שנעה? המיצב בוחן את היחסים שבין מקום לטריטוריה, בין מקום לתנועה.

המיצב מתקיים כטיול מעגלי שנקודת המוצא שלו היא שולחן העבודה של אוצרת הגלריה. העבודה מתחילה במקום המסוים – הגלריה שהיא גם משרד. היא מרחיבה את מושג המשרד הפולש אל חלל הגלריה והופך להיות חלק בלתי נפרד מעבודת האמנות. החוץ/טבע מיוצג על-ידי עץ החודר אל תוך החלל והופך למעין אובייקט פיסולי. כל מה שנמצא בחלל זה ומתרחש בו מתקפל לכלל דימוי אחד הניבט ממסך המחשב שעל שולחן האוצרת. 
משתתפים עץ אמיתי, אך מעובד ומלוטש כרהיט וצבוע בפסים המקיפים את הענפים כחוליות. שולחן התלוי סמוך לתקרה ופונה אל הקיר. על-גבי השולחן ניצב מחשב כעמדת בקרה למוניטור. מסך מחשב מפוצל לתשעה ריבועים שבכל אחד מהם מוקרן דימוי מחלל הגלריה. באמצעות פעולת הכפלה והיפוך, באופן המזכיר קליידוסקופ, נוצר דימוי של פרח הנשקף ממסך המחשב.

עדי מנדלר, בוגרת 'בצלאל' והאקדמיה לאמנות בדיסלדורף. חיה ויוצרת בתל אביב.
גיא אביטל, למד אצל האמן עופר ללוש ובמכללת צ'לסי לאמנות ולעיצוב. חי ויוצר בתל אביב.

.
.
.
.
.
.
.
.