.
.
.
.
.
.
.
.
.

 

הקודם          הבא

22.10.99>>3.12.99            .   .   .  .  .     אנזימים  בין אמנות גנים לחקלאות

שולי נחשון מגדלת חיטה אורגנית בתל-אביב
ומציבה עבודות וידיאו על שלושה מסכים, חלקם יוקרנו בו-זמנית ב"משרד בתל-אביב" ובבית הקפה "באצ'ו" הנמצא בפינת הרחובות שלמה המלך וקינג ג'ורג'.
תיאור הפרוייקט: הנבטת החיטה תתחיל בחצר האחורית של ה"משרד בתל-אביב" ותפלוש לביתן הזבל הממוקם בפינת הדרום-מזרחית של החצר. פעולת ההנבטה תתחיל שבועיים לפני הפתיחה ותגיע לגובה של כ-10 ס"מ ביום הפתיחה. זה הגובה שבו נקראת החיטה "עשב חיטה". בשלב זה הנבט נמצא במלוא כושרו מבחינת ה"אנזימים" שהוא מכיל. זהו השלב האידיאלי להפקת "מיץ עשב החיטה".
שולי נחשון הנביטה חיטה אורגנית בביתה שבנופית והפיקה ממנה את "מיץ עשב החיטה" לשימוש יומיומי לאחר שעברה השתלת מח עצם.
"היה זה אך טבעי בשבילי, שתהליך הזה ימצא את דרכו אל הסטודיו שלי ואל העבודות שלי. בפרוייקט הנוכחי אני מעמתת / משחקת, בירוק(הנבט), וצהוב (הגרעין), תוך כדי יצירת אובייקטים שהם ספק תכשיטים, ספק דיברי מאכל מפתים".
חלל ה"משרד" ופעולת גידולן החיטה ב"חצר" יהוו במה לדיון מטפורי על הזיקה שבין כוח החיים וסכנת הוות ועל הגבול הדק שביניהם. פרויקט אמנותי כמו גינון חקלאי לגידול חיטה המתקיים בחצר תל-אביבית מרוצפת אבן, הוא, מעצם מהותו, בו חלוף, בגלל החיבור בין רעיון שאין ולמגבלות של זמן לצמחים עונתיים שזמן חייהם מוגבל לחודשים ספורים. זוהי יצירת אמנות שאינה משאירה אחריה עקבות פיזיים בממד הזמן. כל כוחה וחשיבתה של היצירה נעוץ בעצם היותה, והדרך לשמר אותה בתולדות האמנות היא באמצעות תיעוד.

.
.
.
.
.
.
.
.