פרויקט מס' 124
יער אודם סגול
אוצרת הגלריה: רחל סוקמן
פתיחה: יום חמישי, 24.03.2011
כתובתנו החדשה: רח' זמנהוף 6 (ליד כיכר דיזנגוף), תל אביב,
טל': 03-5254191 |
<הקודם | הבא > |
אביטל ובנטל , 2010, |
אביטל ובנטל , 2010, |
אודם חורש 1 , 2010, |
אודם חורש 2 , 2010, |
אודם חורש 3 , 2010, |
אלה על סלע 1 , 2010, |
אלה על סלע - כתום , 2010, |
אקליפטוסים , 2010, |
אקליפטוסים טבעי , 2010, |
אקליפטוסים כחול לבן, 2010, |
אקליפטוסים כחול לבן וירוק, 2010, |
אקליפטוסים מופשט, 2010, |
בניאס 1 , 2010, |
הבניאס , 2010, |
הבניאס על רקע סגול, 2010, |
החרמון מיער אודם , 2010, |
החרמון מיער אודם , 2010, |
החרמון מתוך יער אודם,על רקע סגול , 2010, |
חורש אודם עם פרות 2 , 2010, |
חורש אודם עם פרות , 2010, |
יער אודם , 2010, |
יער אודם מופשט , 2010, |
יער אודם מופשט , 2010, |
יער אודם מופשט , 2010, |
יער אודם סגול, 2010, |
יער אודם על רקע ירוק מכחול, 2010, |
יער אודם על רקע ירוק שפכטל, 2010 |
יער אודם על רקע לבן מכחול, 2010, |
יער אודם עם פרות על רקע סגול, 2010, |
עיזים ביער אודם, 2010, |
פרות ביער אודם, 2010, |
אקליפטוס 1 , 2010 |
אקליפטוס, 2010 |
אקליפטוס, 2010 |
אקליפטוסים 2, 2010 |
הבניאס 2 , 2010 |
יער אודם, 2010 |
יער אודם עומד, 2010 |
||
התערוכה "יער אודם
סגול" מייצגת את השינוי בפלטת הצבעים של האמן מצהוב לסגול.
בתערוכה יוצגו ציורי שמן על בד המתארים קטעי אותו הנוף
בווריאציות שונות, שצוירו על פי תצלומים שהאמן צילם ברחבי רמת
הגולן. גולדפרב נולד בבואנוס איירס בשנת 1960, והוא אוטודידקט
המרגיש כצייר שהוא תלמיד של הטבע. דיאגו גולדפרב חי ויוצר ביישוב הקטנטן
נמרוד, בגובה 1,125 מטר, נמוך מהחרמון וגבוה מקלעת נמרוד
ומבריכת רם. הוא התיישב בנחל נמרוד לפני תשע שנים עם עוד חמש
משפחות ומאז הוא שם. בשנת 2010 השתנתה פלטת הצבעים של גולדפרב
מצהוב לסגול. "גם קודם ציירתי בצבעים האלה," הוא אומר, אך
ההבדל הוא שקודם הצבע הדומיננטי היה אחר ואילו עכשיו הכחולים,
הסגולים, הוורודים והכתומים, בשילוב גווני הירוק של יערות רמת
הגולן, יוצרים חוויה אסתטית רב שכבתית אך כזו שעדיין משאירה
ביצירה תחושה של ראשוניות. בתחילה נוגעת בנו שליטתו במראות
הטבע ומייד נגלית גם העדינות והמיסטיפיקציה של פאטה מורגנה.
ציוריו האובססיביים על אותה פיסת נוף נראים כמו תופעה אופטית
משוכללת ובראשיתית בעת ובעונה אחת. האפשרויות של גולדפרב ליצור
נופים דומים בווריאציות, דומות לפרלוד של באך ביצירתו "הפסנתר
המושווה". כל צופה יכול לראות בדמיונו את הנוף הפנימי שהוא
נושא עמו. האמן משדרג ומשכלל את אופני הביטוי הציורי על בדי
הקנבס וציוריו מקבלים עומק ואווירה שונה התלויה בצבע הגרונד
(בסיס) שבו השתמש לפני שהחל לרשום ולצייר. במהלך הציור הוא
מחליט עד כמה יחשוף או יכסה את הצבע שנמצא מתחת על הקנבס.
לעתים יישארו רק קווים דקים שילוו את מבנה הענפים שעל העץ כמו
צל כתום או סגול. באובססיה בלתי רוויה הוא מצייר בכל פעם על
רקע אחר. לעתים יציב לפניו אתגרים שונים לנושא הציור כמו "היום
אני מצייר במכחול של 4 מ"מ את כל הציור", ואכן הוא מסוגל
להתחיל ולסיים את הציור באותו יום מבלי לזוז ממקומו ליד כן
הציור שבסטודיו. יום אחד נכנסתי לסטודיו וראיתי שם על הבד שצייר רישומים כחולים של קבוצת עצים שנמשכתי אליהם בגלל הראשוניות, הטריות ועבודת הרישום בצבע שהייתה מלאת הבעה ומצב רוח כחול, כמו השמיים מעל נמרוד בדיוק באותו יום קר וחשוף. רק העץ השמאלי והמבודד על הקנבס, היה כבר ירוק. שאלתי : "למה אתה לא משאיר את הציור כמו שהוא?", ותשובתו הייתה: "כולם היו ככה בהתחלה"...
|